دست نوشته...

                                                      به نام خدا


(ادبا و علمای«قاعده»ی ما چه می فهمند؟آنها فقط درستها را می توانند بفهمند,چه می دانند که چه غلط ها هست که از همه ی درست ها درست تر است...).

نمی دانم سزای بیان این جمله اش چه بود ,اما هرچه بود باید گزاف می بود...

شاید او هم از این همه جاهلیت جانش به لب آمده بود؟!

من به آسمانی صاف نیاز دارم به فضایی باز و به هوایی آرام...تا بشنوم سخنی را که باد در گوشهایم نجوا می کند...

خدایا ناتوانم...ناتوانم که هرچه گوش می دهم قادر به فهمیدن سخنانش نمی شوم....

باد فریاد میزند و در گوشم سیلی و مرا اجبار به دانستن می کند اما من...    من ناتوانم...

چه عذابی دارد نادانی و ناتوانی در عصر تمدن ها...!!!

عصر تمدن ها؟؟!!!!!

کو؟پس کجاست تمدنی را که تمام جهان فریادش می زنند و حس افتخارش را همچون مدال بر گردن می آویزند...

پس چه شد فصل انسانیتی که به پاس آمدنش خزان را به قهقرااا.. تبعید کردیم؟....


                                                                                              رازقی...

                                                       

                                                                                          


نظرات 69 + ارسال نظر
المیرا یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 14:20 http://elmiraeverlasting.blogfa.com

رازقی جان زندگی پیچیده نیست ما پیچیدش می کنیم!
گاهی وقتا به جلبکا حسودیم میشه چون هیچی نمی فهمن و راحتن!
زندگی گاز زدن یک سیب است...
می دونی زندگی یعنی خودت باش و درست زندگی کن! همین
دیگه به فلسفه خلقت انسان و این چیزا کاری نداشته باش
مثلا الان فلسفه خلقت المیرا!
اگه المیرا نبود شماها بدون من چیکار می کردین؟ هان؟ پس دیدی من چقدر مهمم؟
اصلا همین پشه هم که می بینی اگه نباشه کره زمین دچار مشکل میشه!
اینم بر میگرده به قضیه تناسبات!
حالا دنبالش بریم به خیلی چیزا می رسیم...
وای چقدر حرف زدم ((:

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 14:46

اما اگه زندگی پیچیده نیست پس چه چیز پیچیده ای توی این دنیا وجود داره؟
پس چرا آدم ها آفریده شدن؟
یعنی تنها دلیل تبعید آدم و حوا به زمین فقط یه سیب بود؟؟....

فرزانه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 15:02 http://www.archoekuchak.blogsky.com

پیچیده نیس همونجور که اگه من احمق درس فکر کرده بودم به اینجا نمی رسیدم که یه بدبختی رو بسوزونم و خودم عذاب وجدان رهام نکنه
حالا روزی هزاربار خودمو لعنت می کنم همه آدمارو داره منت می کنه آخه واسه چی واسه من احمق؟

فرزانه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 15:36 http://www.archoekuchak.blogsky.com

میشه یه کاری کنین آدم بفهمه چن نفر آنلاینن

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 16:06

یه کمی صبر کنی درست می شه.
نمی دونم مشکلت چقدر بزرگه!!اما اینو می دونم که مشکلات خیلی بزرگتر هم هست،مشکل بزرگی که تمام عمرت باهاش زندگی کردی و نفهمیدیش...
می دونی چرا آدما دچار مشکلات می شن؟
چون هیچوقت سعی نمی کنن اول مشکلی رو با خودشون دارن و حل کن در نتیجه تمام عمرشون و با مشکلات زندگی می کنن(-؛

سعید محمدی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 17:30 http://jbhun.blogfa.com

من اردو نرفته بودم فقط داشتم بازار گرمی میکردم

غریبه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 18:37

دلیل امدن ما ادما چی بود؟؟؟
رازقی منظورم اینه...
چرا ادما اومدند..؟؟
چراخدا داره ما را امتحان میکنه؟؟ اونم تویه ای دنیا....
چراااااا؟؟؟؟؟
چرا عشق؟؟
چرا زندگی؟؟
چرا اخرش مرگه؟؟؟

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 19:03

به نظر من ادمها به این دنیا میان تا به انسانیت برسن...و اگر خدا ما رو امتحان می کنه فقط به این خاطر تا یه جوری مسیر رسیدن به انسانیت و نشونمون بده...
عشق،زندگی،مرگ...
سه واژه ی متفاوتن که یه جورایی با هم مترادف اند...
و اینکه گفتی آخرش مرگ!!!
من اینو قبول ندارم نمی دونم تو کدوم کتاب مقدس معنای پایان و برای مرگ ذکر کردن که اینطوری آدما از اون یاد می کنن.
مرگ تازه اول عشق و زندگی.

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 19:44

روزها فکر من این است و همه شب سخنم
...........................که چرا غافل از احوال دل خویشتنم
از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود
...........................به کجا میروم آخر ننمایی وطنم



مثل یک ضعیفه آب چشمه ی پاکی که از دل سنگ به سمت دریا شدن میرود بمان....
خالص بودن راز نهان این رسیدن به دریاست...
سخته ...
سخته که آدم مشکلش رو با خودش حل کنه...
چون هر چقدر میگرده نمیدونه کدوم بهونه رو مشکلش بدونه...
ولی وقتی پیدا کرد....
میشه همون چشمه ای که از دل سنگ به آرامی و با خلوص نهایی به سمت دریا شدن پیش میرود....


نمیگم پاکم...
ولی با خودم حلش کردم....
مشکلمو...
دیگه غم خودم برام مهم نیست....
میخوام دریا باشم...
پس پیش خواهم رفت...
تا دریا شدن....
میخوام از حصار قلب آدما رد شمو با اونا دریا بشم....
مطمئن باش یکیش تویی رازقی عزیز...
البته اگه این رفیقت رو قابل بدونی....


راستی بچه ها !
دوباره شاپرک بالاش جون گرفته!
این دفعه دیگه خدایی جدی میگم!
نمیذارم هم دوباره بسته شه!
از همتون ممنون!
مخصوصا تو رازقی جونم! *-:

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:12

سلام...
خوشحالم که دوباره برگشتی...
من که کاری نکردم،این دوستای خوبت بودن که همیشه در کنارت بودن و ازت حمایت کردن...
فقط امیدوارم که همیشه بالای رنگیت و باز نگه داری تا یه سایبون واسه کسایی باشی که دوستت دارن(-؛

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:15


اینم از قالب قبلیمون...
بدجور عادت کردیم بهش هاااا!
قالب جدیده رو هنوز کامل نکردم

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:18

شاپرک فدات!
عزیزمی...
من تو رو دارم...
تو هم منو...
نمبینم غم تو چشمات باشه ها!
وگرنه چشماتو در میارم!

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:23

))-؛

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:30

خوب حالا اینقدر غصه نخور...!
نمره ی زبان منو ندیدی؟؟؟
من یه منفی میگیرم 2 روز مریض میشم...
حالا زبانم....!
وای خدایا!
مامانم کله مو میکنه!

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:34

برات یه پیام خصوصی گذاشتم برو بخونش.

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:35

راستی این چه بلایی که سر مطلبم آوردی؟
اینطوری نبودااااا!!!!!!!!!!!!!!!!

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:35

خوندم نوبت توا...

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:36

غالبو عوض کردم اینجوری شد...
من دست نزدم

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:36

قالب...

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:38

نیستش برو ببین...

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:44

فکر کنم بدونم چی شده...

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:46

چی شده؟

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:46

دارم میرم...
کاری نداری رازقی جان؟

shaparak یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:51

بعدا برات میگم عزیز...

فرزانه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:40

کی اینجاست؟
من که الان رفتم دیگه امشب نمیام شما ها هم انقدر فوتبال ببینید تا یه چیزی نصیبتون شه
من امروز چشام بدجوری درد میکنه حوصله هم ندارم

سعید محمدی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:46 http://j

امشب هلند میزنه

هر چی میشه بشه فقط اسپانیا نبره

سعید محمدی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:48 http://jbhun.blogfa.com

حتما یه چیزی نصیبمون میشه

فرزانه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:49

مبارکتون باشه من ۵ مین دیگه میام بای

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:54

آخه شماها چرا حیا نمی کنین؟
ببخشید ۲ روز پیش کی بود بعد از اون شکست جانگداز اسپانیا اسپانیا می کرد؟
برو دکتر که دیگه حنات رنگی نداره{}-:
راستی چیکار کردی که همه ی رفیقات به خونت تشنه شدن؟()-:

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:56

راستی فرزانه چت این چند روز اینقدر فاز منفی میای؟حالت خوبه؟
ببین اگه در تمام روز به من فکر کنی مطمئن باش زندگیت سرشار از طراوت می شه{}-:

فرزانه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:56

من این چن شب بو حوصلم میام اینجا که سرگرم شم شماها هم چسبیدین یه فوتبال مرده شور شماها هم شدین رفیق؟
برید با همون فوتبالتون دوس باشین که امشب همتونو میذاره میره

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:58

در ضمن امروز پرونده ی فوتبال واسه یه مدت نسبتا طولانی بسته می شه و تو یه نفس راحت می کشی(-:

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:59

ای بابا چرا فحش می دی اصلا من که می دونم اسپانیا قهرمانه می مونم پیشت خوبه؟

فرزانه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:59

فوتبال به من نفس راحت نمیده
من رفتم بخوابم خدافس همگیتون امیدوارم خوابم ببره
یاد اون روزا بخیر که همش می خندیدم و شاد بودم

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:00

داری می ری؟؟؟))-:

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:03

فرزانه خانم....





فرزانه جان...




قهری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فرزانه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:03

نخیر همتون برید هیچکی واسه من کاری نمی کنه منی رو که باید آرزو کنی گریمو ببینی این روزا اشکم بند نمی اد نمی دونم چی درسته چی غلط نمیتونم دلمو راضی کنم عذاب وجدانم داره خفم میکنه
انقدر گریه کردم که چشام داره از درد میترکه آخه من هیچوقت چنین اشتباه یزرگی تو زندگیم نکردم حداقلش زندگی کسی رو خراب نکرئم حالا بی صاحب شه دلم که ...

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:04

چرا بهم نمی گی چی شده قول می دم تا جایی که بتونم کمکت کنم(-؛

فرزانه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:05

آره رازقی دارم میرم حالم خوش نیس نمیتونم شام بخورم میرم یه قرصی بخورم بخوابم تحمل بیداریو ندارم

شب بخیر عزیزم

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:07

ای بابا اینجوری که نمی شه من به خاطر تو فوتبال نمی بینم اونوقت تو می خوای بری؟
ببین پارسی کولا هم اومده فقط به خاطر تو اینجا مونده...

رازقی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:09

پارسی جون انگارفرزانه رفت بیا ما هم بریم از خرما افتادیم لااقل از خر نیوفتیم{}-:

سعید محمدی یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:51 http://jbhun.blogfa.com

فوتبال چرا مساوی شد

رازقی دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:38

آره حیف شد{}-؛
دلم واستون خونه))-؛

رازقی دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:43

حالا چرا اینقدر ساکتی؟منتظر المیرایی؟فکر نکنم تا ۲،۳ هفته این طرفا پیداش بشه{}-:

رازقی دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:45

می دونم جایی واسه حرف زدن نداری...
پس من بای بای{}-؛

رازقی دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:48

راستی دکتر یه پیشنهاد واست دارم هر وقت خواستی بری دانشگاه یه جعبه خرما با خودت ببر فکر کنم لازمت بشه{}-؛
منم با یه جعبه شیرینی میام بهت تسلیت می گم{}-؛

المیرا دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:06 http://elmiraeverlasting.blogfa.com

من چرا اینجا پیدام نشه؟

konjkav دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:46

پس مرا هر لحظه مرگ و رجعتی است/ مصطفی فرمود دنیا ساعتی است
آزمودم مرگ من در زندگی است/ چون رهی زین زندگی پایندگی است

فرزانه دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:52

کی اینجاست؟پارسی کولا تویی؟

فرزانه دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:55

چه جالب مثل اینکه فقط منم که شبا بیکار بودم می اومدم اینجا دیگه من نیام شماها هم نمیان شایدم میاین و یه جور دیگه حرف میزنین این روزا به همه چی مشکوکم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد